Njuta eller lida av sommarvärmen?

Vilken otrolig sommar vi haft. Denna vecka har vi haft över 30 grader varje dag. Det brukar vara så att man sitter framför datorn när det är dåligt väder men nu är det  tvärtom. Det är så varmt på dagen att inte ens hundarna trivs ute. Tack och lov att man har en luftvärmepump som är inställd på 21 grader. Det skulle vara härligt att ha ett hus  vid stranden, men tyvärr så får vi nöja oss med att ta bilen och föra hundarna och simma så de inte får värmeslag och det älskar dom verkligen. Tete och Tilda skulle kunna simma hur länge som helst och att hämta pinnar och käppar är favoritsysslan!

Sommarkväll-3Sommarkväll

Naturen är så färggrann just nu. Få se hur länge det grönskar, så hett som det just nu är.

Sommarkväll1-7Sommarkväll1-12

Att ta bilder på blommor&bin med ett teleobjektiv och utan stativ är en ganska intressant kombination…

Nu när det är så varmt är det skönt att se att människor bryr sig om djuren. En granne lite längre bort har lagt ut mat och vatten och ibland brukar 4-5 igelkottar vara där och äta och dricka.

Sommarkväll1-14

Var igen ute och bongade fåglar en kväll. Enda fågeln som ville komma med på min blogg var en måsunge eller kanske det är en trut.

Sommarkväll1-2Sommarkväll1-3Sommarkväll1-4

Bytte ställe och där var en sångsvansmamma med sina ungar och tog en tupplur. Den ena svanungen verkar ha restless legs…vet hur det känns!

Sommarkväll1-5

Dags för miljöombyte.

Sommarkväll-2

Nu börjar en intensiv reseperiod. På 2 månader kommer jag att göra 4 resor utomlands +  Åland & Stockholm. Jag älskar att resa och se nya ställen (fastän 1:a resan går till en storstad jag redan besökt) så det kommer att bli en intressant tid jag har framför mig! 🙂 Efter mycket tänkande hit och dit så har jag bestämt mig för att inte ta med min systemkamera. Den är så ”klumpig” att bära på så jag tänker försöka klara mig med min lilla canon powerShot kompaktkamera. Hoppas vi får en bra resa med många fina bilder.

 

 


2 reaktioner på ”Njuta eller lida av sommarvärmen?

  1. Så många vackra bilder du visar!!! Ljuvliga och så somrigt!! Restless legs! Haha.. ja, det vet jag också hur det känns.

    Härligt att hundarna älskar att bada och bilderna är hur bra som helst. Min Fanny har ännu inte insett vad skönt och rolligt det kan vara utan vill helst simma iland. Men jag fortsätter tills jag vet om hon absolut inte vill eller just nu bara tycker att det känns lite läskigt.

    Spännande att resa, älskar att resa! Hoppas du får uppleva och upptäcka mycket och att du hinner dela med dig lite också här på bloggen.

    Gilla

    1. Tack för din kommentar Anita! Äldre hunden Tete var också lite trög med simningen i början men nu är hon väldigt förtjust i det. Lilla Tilda lärde sig genom att göra allt Tete gör och hon är helt galen i att simma. Hoppas Fanny hittar en simkompis så blir det säkert mycket roligare!

      Gillad av 1 person

Lämna en kommentar